wtorek, 14 maja 2013

Znowu biurowe ubranka





Witajcie jakies takie dziwne kolory tych zdjec sa, tzn tla bo ubrania maja w realu takie kolory jak na zdjeciach.













            To cudowna gipiurowa koronka, poniewaz nawet nie mialam pojecia jak sie pisze to slowo siegnelam do Wikipedii i tam znalazlam przyrzad do tworzenia takowej

Tworzenie koronki klockowej. Eksponat z Muzeum Sióstr Urszulanek w Quebecu.

a tu rowniez ciekawy opis jak sie wykonuje ta tzwn. KORONKE KLOCKOWA

Koronki klockowe należą do najciekawszych i natrudniejszych technik rękodzieła artystycznego, a ich historia sięga XV wieku.
 
Koronka klockowa wykonywana jest przez splatanie ze sobą nici lnianych lub bawełnianych nawiniętych na specjalne szpulki zwane klockami. 
Wzór koronki klockowej, narysowany na kalce technicznej i usztywniony od spodu tekturą, jest przypięty szpilkami do wałka wypchanego trocinami.
Istnieje wiele odmian koronek klockowych charakterystycznych dla różnych regionów świata. W zależności od rodzaju koronki do jej zrobienia używa się od kilku do ponad 100 par klocków. 


 

Koronki klockowewałek do koronek klockowych

bardzo ciekawe,
 moja jest ze 100% bawelny, a zaprojektowal ja jakis francuski modedesigner, nazwisko wylecialo mi z glowy i nie jest istotne, w Polsce czesto spotykane sa wykonczenia firan z gipiury, albo obrusow.

ale od jakiegos czasu zaczeto jej uzywac do ubran nie tylko codziennych





bardzo jestem ciekawa waszego zdania na temat ubran z takiej koronki, bo od zeszlego roku ciagle sie natykam w niemieckich sklepach na ciuchy z niej uszyte....

Dziekuje za odwiedziny i komentarze

31 komentarzy:

  1. Cudna ta koronka w pieknym kolorze.
    Koronki z gipiury bardzo mi sie podobaja, ale na szycie ich sie nie odwaze jeszcze dlugo, bo sa po prostu drogie, wiec nie bede ryzykowac popsucia. Latwiej ekserymentowac na tanich satynowych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jest material ktory duzo zniesie,wlasciwie nie powinien sie nazywac koronka, ta nazwa kojarzy nam sie z delikatnoscia wlasciwie, a ta tutaj do delikatnych nie nalezy, trzeba szyc gruba igla i miec bardzo ostre nozyczki, serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  2. Witam:) Ja uwielbiam koronki, u Ciebie ma ona przepiękny kolor! Pięknie się dziś prezentujesz:) Super połączenie kolorystyczne!
    Pozdrawiam- Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serdecznie Aniu dziekuje, a kolor mnie tez bardzo sie podoba,pozdrawiam

      Usuń
  3. Piękny kolor , ale koronki to nie moja bajka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jedyne koronki jakie lubie to takie wlasnie grube imasywne, pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Chciałabym umieć takie zrobić sama, ale wygląda to niezwykle skomplikowanie. Twój komplecik ma piękny kolor.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to wlasciwie miala byc tylko spodniczka , ale musialam wziasc resztke no to jakos wykombinowalam kamizelke,podrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Śliczna koronka, u nas też pełno w sklepach ciuchów z koronki lub z jej dodatkiem, i jest noszona na co dzień ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo ładna ta koronka, nie zrozumiałam tyko: zestaw szyłaś sama czy jest kupiony?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna koronka:) bardzo modna teraz, co trochę widzę z niej jakieś sukienki, spódnice, bluzki... Ale się nie dziwię, bo wyglądają bardzo wytwornie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Me encanta tu estilismo y estás perfecta! Un beso amiga.
    http://www.solaanteelespejo.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  9. Moim zdaniem jest to bardzo uniwersalna kreacja- z inną bluzka mogłaby być BARDZO wieczorowa. Ale bałabym się, że się pozaciąga w jakimś tramwaju:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jest bardzo masywna koronka i wcale niedelikatna, mozna w niej smialo po krzakach polatac jakby ktos chcial, pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Świetnie Izabello wyszło Ci to połączenie kolorystyczne.
    Malina z piękną wojskową zielenią, nie pomyślała bym, że tak fajnie to zagra.
    Buty w kolorze bluzki, wyglądasz pięknie Izabell.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Modo i nie tylko,Tess, kiedys jakas plastyczka powiedziala mi zeby polaczenia kolorow czerpac z natury, czy szukac w przyrodzie, ale nie wszystko da sie nosic, ale mozna tam szukac inspiracji.Piekne dzieki

      Usuń
  11. Piekna tkanina, bardzo elegancko, podoba mi sie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow! I koronka i kolor i to co z koronki uszyte jest przecodne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa ta koronka, ja koronek nie noszę ale kto wie...pozdbają mi się kolory a spódniczka świetnie na Tobie leży...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna koronka i ten kolor przepiękny. Zazdroszczę ci tej tkaniny. Piękne ciuszki sobie uszyłaś.
    szmaragdoweszycie.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Tkanina bardzo ciekaw, ciekawe połączenie kolorystyczne, no i pięknie w tym wyglądasz.Podziwiam Twoje krawieckie zdolności. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Kurka rurka fajny zestaw! Bardzo podobają mi się ciuchy z gipiury! No i jak zawsze pięknie wyglądasz! Buziaki!:)))

    OdpowiedzUsuń
  17. piękne są te giburowe koronki!! też się ostatnio na takie napalam, ale z kolorystyką nie mogę trafić... stylizacja bardzo fajna, właśnie spojrzałam z innej perspektywy na taki zestawienie kolorów:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo mi się podobają ubrania i dodatki koronkowe. Dlatego też bardzo mnie cieszy, że jest moda na nie. Jednak zauważyłam, że facetom kojarzą się przeważnie z firankami i bardzo im z tego powodu wesoło ;) Co do zestawu to jak zawsze piękny i to w moim ukochanym kolorze. Bardzo lubię tu zaglądać, bo poza świetnymi ubiorami i uszytkami zawsze wyczytam u Pani jakąś ciekawostkę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ładny komplet,kolor i koronka cudne!!!Ja osobiście wolałabym do tego kompleciku prosty top, połączenie kolorów bardzo mi się podoba :D Pozdrawiam goraco.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak będziesz zbywać ten koronkowy komplet to daj koniecznie znać - chętnie przygarnę :))) Jest przecudny !

    OdpowiedzUsuń