poniedziałek, 30 września 2013

Nowe uszytki

witajcie tak jak zapowiadalam bylam bardzo pracowita w ciagu ostatnich dni,tak bywa ze sa dni ze moge calymi dniami siedziec przy maszynie, oczywiscie nie w pracy, byloby trudno... I tak dzisiaj pokaze sukienke z moim ulubionym polaczeniem material i skora, uszyta na pdstawie tego samego modelu co ta
i ta
Wie ich schon gesagt habe war ich in lettzem Zeit sehr fleißig, und Heute möchte ich eine Kleid zeigen den ich schon früher genäht habe. Das sind die beide hier.
Schnittmuster kommt aus der 60-gen Jahren











Dieses Model finde ich sehr praktisch weil er schön Kaschiert. 

Model uwazam za bardzo udany
Maskujacy co trzeba wygodny na imprezy, bo nie widac napchanego brzucha, ale nie mozna sie w tym modelu rzucac na szyje innym, bo rekawki troche hamuja zapedy. a to co tym razem wymyslilam:
i musze podkreslic ze ten wzor na sukience to jest kurza stopka i nie pepitka


 Jakos tak glupio wygladam z ta grzywka na bok, to jest jedno spostrzezenie a drugie ze, chyba zweze ta sukienke dolem....

Mir persönlich gefehlt meine heutige Frisör nicht besonders und zweitens werde ich den Kleid unten ein bisschen enger machen.





     




 a do tej torebki na dolnych zdjeciach musze dodac, ze pochodzi z przed drugiej wojny swiatowej!!, w srodku jest troche zniszczona skorka wezowa i wlasnie ja zaczelam troche odswiezac i przede wszystkim wietrzyc , bo ma zapach beeeee, lezala w kartonie w piwnicy, a skora nie lubi byc tam przechowywana przez lata. Torebka nalezala do mojej babci:
 to ta pani z parasolka przed glowna poczta w Bielku-Bialej,tak wyglada i dzisiaj,  na drugim zdjeciu to ta po lewej, nie wiem dlaczego ale, czy tak wtedy bylo ze, do futra sie nosilo kwaitki czy, po prostu to byl karnawal i to sa kotyliony, widac ze zima jest....

 Ich sollte über diese Tasche zwei Worte sagen, die kommt vor dem zweitem Weltkrieg,innen ist schon ein bisschen kaputte Schlangenhaut, weil die Tasche sehr lange in Keller gelegt habe richt sie auch nicht schön, ich muss sie viel Lüften. Die Tasche gehörte meine Oma auf dem Fotos unten , wie man sieht damals haben die Damen solche Handtaschen gerne getragen.









A tu babcia w Krakowie, wiem bo z tylu jest napisane ,dziadek byl wtedy juz chyba jakims oficerem w Strzelcach podhalanskich.

Hier meine Oma und Opa in Krakau.









Jak widac przed II wojna swiatowa panie tez nosily kopertowki pod pacha .
Damals haben Frauen diese Handtaschen gerne getragen.
                         
a to w Bielsku-Bialej w centrum
Und hier in Bielsko-Biala , meine Oma, ihre Schwester und Opa.




 Tyl nie wyglada na mnie zbytnio ciekawie, ale ja siebie z tej strony nie ogladam....:).

Vom hinten gefehlt mir mich nicht so sehr, aber ich sehe mich nie von diese Seite :)









Mam nadzieje ze Wam spodoba sie ten wariant sukienki, dziekuje za odwiedziny i komentarze i milego tygodnia zycze, 
Ich hoffe dass Euch meine dritte variante auch gefehlt, danke für Eure Kommentare und Besuch, und wünsche Euch eine schöne Woche.

55 komentarzy:

  1. Immer wenn ich denke, meine Haare liegen nicht gut, bekomme ich die meisten Komplimente. Du siehst gut aus. Dein Kleid auch, du musst nichts enger nähen.
    Schöne Fotos von deinen Großeltern. Die Mode damals hat mir gefallen.
    grüße Cla

    OdpowiedzUsuń
  2. Izo nie czepiaj się ten sukienki w kurzą stopkę. Jak zwęzisz ją dołem będzie wyglądała za potężnie w ramionach. Tak ma być. Torebka Babci i stare zdjęcia cudne. Z przyjemnością obejrzałam. Serdecznie pozdrawiam.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Izo ... Coraz odwazniejsze te twoje uszytki :) dobrze
    Oryginalne ! Ciekawe ! I wygladasz bombowo !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak uwazasz ? mam nadzieje ze nie wygladam smiesznie...dziekuje serdecznie za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. Naprawdę tak uważam :))
      A ilośc komplementów powinna Cie w tym upewnić :))

      Usuń
  4. Jak zwykle bomba :) Sukience odrobinkę zwężenia na dole dobrze zrobi, masz rację. Torebka cudna. Fajnie mieć takie rodzinne pamiątki. Na zapach... może wrzuć do środka saszetkę z lawendą albo chociaż kawę mieloną (np. jak do aparatów senseo). Naturalna kawa absorbuje zapachy.

    A babcia jawi mi się jako bardzo elegancka kobieta. Już wiem po kim masz ten styl :)
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak babcia to byla elegantka do konca..buziaki :))

      Usuń
  5. Świetna sukienka! Wg mnie nie powinnaś jej zwężać dołem, tak jest dobrze. Najbardziej jednak zauroczył mnie naszyjnik. Piękny jest :)
    Buziaczki :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naszyjnik jak zwykle z Wegierskiej Gorki od Irminy.
      dziekuje serdecznie za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Bardzo ładnie wyglądasz w tej sukience. Świetny krój - bardzo podobają mi się rękawy. Cudne zdjęcia i torebka Babci. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuje serdecznie za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Bardzo ładna sukienka! I piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Das graue Kleit ist total schön in Kombination mit der Lederjacke und der schicken Kette. Sehr elegant. Steht dir richtig gut ♥

    LG Sabine/ My Beautiful Things

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danke Sabine manchmal denke ich dass ich zu mütig bin : ) LG

      Usuń
  9. Sukienka świetna i tak samo świetnie zaprezentowana: )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuje serdecznie za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  10. Estas muy elegante y tu look es impecable! Un beso.
    http://www.solaanteelespejo.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  11. Sukienka super nic nie poprawiaj :) Wygladasz swietnie, taka torebka to majatek zwlaszcza ze po babci. Zdjecia obejzane ach a teraz juz wiem pokim ty taka elegantka!
    Pozdrawiam i zycze milego wieczoru! :)
    Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko jak widze udalo Ci sie zostawic komentarz, ja czasami tez tak mam pare razy sie nie udaje, i ciagle trzeba pisac od nowa...
      dziekuje serdecznie za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  12. bardzo ładna ta sukienka, ciekawa jestem czy nie przeszkadzają Pani rękawy? Kiedyś słyszałam, że ciężko jest wytrzymać kiedy pod pachami jest bardzo sztuczny materiał lub skóra, jest wtedy większa potliwość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mialam okazji siedziec w niej kilka godzin, wiec nic nie moge powiedziec, :))

      Usuń
  13. w punktach:
    1. sukienka odjazdowa, to połączenie ze skórą jest świetne!
    2. możesz ją zwęzić dołem;)
    3. w grzywce na bok wcale głupio nie wyglądasz:D
    4. z tyłu całkiem nieżle;)
    5. w torebce się zakochałam - uwielbiam takie pamiątki!
    6. i uwielbiam takie zdjęcia sprzed lat....Twoja babcia była bardzo elegancka:)))
    7. gdybym w tamtych czasach była żoną oficera, to nie mieszkałabym w bloku i miałabym kucharkę:D a tak muszę sama gotować;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja babcia mieszkala w koszarach, glupio to brzmi dzisiaj ,czesto sie przenosili, ale nie musiala gotowac......i sprzatac ha
      dziekuje serdecznie za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. dla mnie brzmi to całkiem normalnie, bo sama na wojskowej kwaterze mieszkam...tyle, że muszę sama gotować i sprzątać...;)))
      fajnie kiedyś oficerowe miały:D
      Pozdrawiam cieplutko:)))

      Usuń
  14. Sama szyłaś? Nie wpadłabym. Super. W ogóle strasznie lubię ten wzór - kurza stopka :) Marzy mi się torebka w taką (tylko biało czarną).
    Jeśli myślisz o zwężeniu jej dołem to uważam, że to dobry pomysł :)
    Fajnie, że taka torebka się uchowała :)

    Zdradź żesz mi wreszcie na jakim mieszkasz Stadtviertel :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mieszkam Asiu w Kessenich kolo Fernmeldeamtu, Niedaleko Reuterstr
      ja szyje juz od 15-tego roku zycia znaczy sie nie zawodowo, mam calkiem iine wyksztalcenie, ale zawsze lubilam sie inaczej noscic w PRL-u wiec szycie bylo ratunkiem, i tak do dzisiaj 90% mojej garderoby jest uszyta beze mnie.
      dziekuje serdecznie za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. Byłybyśmy bliskimi sąsiadkami, miałam okazję wynająć mieszkanie blisko skrzyżowania Reuterstr i Bonner Talweg. Jednak brak pewnego parkingu i wiecznie zatłoczona Reuterstr. odwiodły nas od tego pomysłu i mieszkamy w Bad Godesbergu.
      Długo mieszkasz w Bonn? Ja dopiero rok z haczkiem (przeprowadziłam się z Köln) i uderzyło mnie to, że wszędzie stąd trzeba gdzieś jechać. Kaufland, Real, Saturn, czy jakikolwiek duży sklep (prócz miliona Rewe) są w okolicznych miastach tylko nie Bonn. Trochę mnie to dziwi bo w porównaniu z Sankt Augustin, czy Sinzig to Bonn jest dużo większe, a tak we wszystko ubogie. W Köln miałam wszystko niemal pod nosem a tu trzeba jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć :)

      Usuń
    3. wszyscy szukajacy parkingu np.pani aptekarka z tego rogu o ktorym mowisz, parkuje tak gdzie wlasnie robilam zdjecie, jest to moze 10m i nie ma problemu z parkingami..my mamy na szczescie garaz w poblizu.ja mieszkam w Bonn od11.01,1989 roku, teraz piszac ta date zdalam sobie sprawe ze to juz taaaak dlugo a mialo byc na pare lat. Daj znac jak bedziesz w Bonn pojdziemy na kawe jezeli masz ochote naturalnie...tak na zakupy trzeba jezdzic, bo w okolicy jest tylko netto i rewe, dlatego mamy dwa auta niestety.... :)

      Usuń
    4. Ja jestem co chwile w Bonn :) Jak Ty będziesz w Bad Godesbergu to daj znać :)
      Nasze auto jest dość dużo i baliśmy się, że ciężko będzie z parkingiem. I mąż też nie chciał się dwa razy dziennie przebijać do pracy przez całe centrum. Tu, gdzie mieszkamy ma 4 km.
      Myślałam, że może wiesz dlaczego Bonn jest tak kiepsko wyposażone w sklepy. Kurcze, to już naprawdę sporo czasu mieszkasz :) Ja w tym czasie mieszkałam w Krefeldzie :)

      Usuń
  15. Zostaw tak jak jest, jest dobrze.
    Torebka to prawdziwy skarb, stare zdjęcia uwielbiam...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  16. Kochana! - sukienka super, torebeczka to skarb i jaka piękna,a stare zdjęcia po prostu cudowne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko skarbie takie pamiatki sa na wage zlota,dlatego dbam o nie, i teraz widzialam jakie dziewczyny robia piekne albumy, zamowie i powklejam te stare zdjecia tam, bedzie dla potomnych pamiatka :))

      Usuń
  17. Izo jak zwykle wyglądasz cudownie, sukienka śliczna, a tak stara torebka to skarb, pamiątka. Zdjęcia bardzo fajne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu dziekuje serdecznie za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  18. Super sukienka, bardzo wysmukla figurę!!! Narobiłaś mi na taką ochotę!!! Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uszyj, uszyj ale, skore i material polacz, dla mnie to jest bomba, :))

      Usuń
  19. Bardzo elegancko wyszła ta sukienka, pasuje CI.
    A zdjęcia retro - cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  20. Sukienka jest świetna, bardzo pasuje Tobie ten model:) I tak szybko się wyrabiasz z szyciem:)

    I bardzo podobają mi się stare zdjęcia, zawsze byłam zakochana w tych kolorach i, rzecz jasna, strojach!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takiego czegos autentycznego jak te stare zdjecia to chyba atwoje wnuki juz nie beda ogladaly, bo wiemy jak teraz zdjecia wygladaja na karcie pamieci na kompa, buziaczki

      Usuń
  21. Bardzo lubię oglądać stare fotografie i myśleć jak też wtedy ludzie żyli..ma też kilka takich po swojej babci...A sukienka - super połączenie z tą skórą! Naprawdę wygląda niebanalnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak czlowiek zatrzymuje sie na chwile przy takich zdjeciach....dziekuje serdecznie za odwiedziny i komentarz :))

      Usuń
  22. Ciekawy pomysł z sukieneczką, wzór pracuje dla Ciebie.Jak zwęzić to minimalnie samym dołem. Torebka to unikat, więc trzeba o nią dbać. Naprawdę oryginalna. Mało kto jest w posiadaniu starych zdjęć, więc tym bardziej cenne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HALINKO oczywiscie ze dbam o nia, dziekuje serdecznie za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  23. Izo wyglądasz znakomicie! I jeszcze te zdjęcia na tle różnych samochodów- bardzo dostojne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te zdjecia ....to na uliczce prowadzacej do mojego domu, dziekuje serdecznie za komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  24. Izo, zmieniłam nazwę bloga na jolanta-strazyc.blogspot.com

    Pozdrawiam i serdecznie zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. bardzo udane połączenie materiałów. Na początku wydawało się że to pepitka ale w tekście doczytałam, że nie:-) zdjęcia babci bardzo mnie zaciekawiły...i w moim Krakowie też :-) a dziadek był żołnierzem...hmmm tak jak mój M

    OdpowiedzUsuń
  26. Iza Wyglądasz odjazdowo!!! Bardzo ciekawe połączenie materiałów Super!!! Uwielbiam stare fotki, kobiety w tamtych czasach były super eleganckie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. " Tyl nie wyglada na mnie zbytnio ciekawie, ale ja siebie z tej strony nie ogladam....:)." - hi hi hi dobre :-) Sukienka bardzo udana - mi też podobają się zestawienia materiału i skóry, są trochę eleganckie a trochę rock&rollowe.

    OdpowiedzUsuń